søndag den 4. september 2011

Remember me ?

Eeeeendelig er jeg tilbage med et nyt indlæg ! Der har (igen) bare været så meget, hele tiden. Og når jeg endelig kommer hjem, er jeg simpelthen bare så træt, at jeg kun orker at sove :o Men gym. kører bare der ud af, lærer nye mennesker at kende, lærer nye ting og alt er bare så spændende og vildt !

Men idag var jeg alene hjemme, og da jeg sov det meste af dagen i går, vågnede jeg klokken 8 i dag. Så jeg stod op og bagte nogle boller.



Opskriften var rigtig nem at følge og det tog ikke særlig lang tid. Resultatet blev også super lækkert !
Ingredienser:
500 g. hvedemel
75 g. margarine
50 g. gær
1 tsk. salt
50 g. sukker
2 tsk. kardemomme
1 æg
2.5 dl. sødmælk

Gæren opløses i lunken (håndvarm) mælk, hvorefter de øvrige ingredienser tilsættes og der æltes en ensartet dej, som tildækkes og henstår på et lunt sted for at hæve til dobbelt størrelse. (30 min. ca.)

Derefter trilles dejen i to aflange stykker, der hver deles i 15 stykker, som formes til boller og sættes på en smurt plade, der henstår på et lunt sted for at hæve til dobbelt størrelse. (30 min. ca.)

Bollerne pensles med mælk eller æggehvide og bages ved middelvarme (200 grade C) i ca 12 minutter. Ovnen skal være varm fra starten.

Bagefter puttede jeg glasur på, og så var det ellers bare at spise løs !


Til aftensmad lavede jeg Egg-fried-rice med basilikum og en skive rugbrød, dejlig let og mættende. Opskriften finder du her.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar