søndag den 24. juli 2011

Tankestrøm af weekendens hendelser

Har lige tjekket bloglovin' og kom i tanke om Norge og følte straks dårlig samvidighed.. Jeg har tænkt en del på Norge og den begivenhed alle vidst har hørt om. Jeg synes det er fuldstændig skrækkeligt, at sådan noget lignende kan ske og sker. Det er så enormt uvirkeligt, at et sådant angreb er sket i et af vores nabolande... Det virker så fjernt. Også at man kan få sig selv til at være skyld i så mange menneskers død.. 84 mennesker er jo ikke ligefrem lidt.
Ja, det er virkelig bare så fjernt fra min tankegang, som det overhovedet kan blive.. Jeg forstår det virkelig ikke.
En anden ting, som er endnu tættere på, er den 13 årige dreng, der blev stukket ned, af en anden 13årig dreng.. Det er mig virkelig helt upågribeligt, at 13årige overhovedet render rundt med knive ? Hvad er der blevet af tiderne, hvor børn var børn og ikke havde travlt med at blive voksne ? Den gang børn legede med hinanden.. Ja, så pinligt det end må være, legede jeg faktisk stadig en gang i mellem, da jeg var 13..
Mine tanker går til Norge, Cladio, men også lidt drengen der har stykket den 13årige Cladio ned.. Han er jo også blot 13 år, og nu skal han leve med at have taget livet fra en 13årig, resten af sit liv.. Det må alligevel være en meget stor straf, for en der absolut ikke er voksen endnu.

Sørgelig weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar