torsdag den 11. august 2011

Barnedåb

I dag tog jeg først hen til der hvor min mor arbejder, hvor efter vi kørte ind til københavn, til den russisk ortodokse kirke Skt. Aleksander Nevskij, hvor min mor og fars vennepars søn skulle døbes. Det var virkelig interesant at se hvordan andre trossamfund udfører de sermonier, eller hvad man skal kalde dem, som vi kender fra vores egen tro. Personligt er jeg ikke konfirmeret, da jeg syntes der er alt for mange, der kun gør det for festen, men egentlig ikke tror på Gud, og det syntes jeg er forkert. Så da jeg ikke tror på Gud helt på den måde og ikke ville gøre det for festen, valgte jeg at lade være. Men selvom jeg ikke tror på Gud sådan helt 100 % tror jeg stadig på at der er noget 'deroppe' og syntes at det er HELT vildt spændende at se hvordan andre mennesker udlever deres tro.
Men som sagt, var denne dåb i  Skt. Aleksander Nevskij. Der var en langhåret præst med skæg og meget flot tøj. Kirken var meget mørk og meget flot udsmykket. Kirken var også meget lille. Men hele sermonien foregik i stående position, rigtig smart for mig, der havde valgt at tage stiletter på........ Præsten mæssede sådan 90% af tiden, de sidste 10% blev brugt på nogle ritualer på russisk mellem gudmoren, at den lille dreng blev klippet tre steder på hovedet, fik smurt noget i hovedet og blev dybbet i døbefonden og til sidst stak præsten af med drengen og gik ind i et lokale. Et minuts tid senere kom han så tilbage.
Bagefter kørte min mor og jeg hjem, hentede min far og derefter kørte vi til reseption og fik alt for meget god mad !
Men hele den rituelle del var simpelthen bare så spændende ! iha ! Måske ville jeg gøre noget mere ud af min tro, hvis den protestantiske del var mere spændende og ikke hej kom ind og se et julestykke opført med denne her nisse som præsten snakker med??? ehm ja sådan var min barndom. Det er bare lidt for opstyltet, frem for hvad det virkelig handler om. Budhismen fasinere mig også rigtig meget..b Hmm ja, stort set alle trossamfund ud over den protestantiske tro.
Det kunne forresten også være fedt at kunne tale russisk ! Gad vildt godt være sådan en, der bare kan vildt mange sprog.. Kommer sikkert ikke til at ske, men ja, vi har alle drømme.


Nårh jo ! I skal da heller ikke snydes for mit outfit, hvis i har haft tolmodighed til at læse ned til hvor de kommer :D Ej, har vidst bare lidt på hjertet omkring religion.

Vildt lækkert billede.
Nylonstrømpebukser, sort top, oversize bluse, halstørklæde.

Læg mærke til skoene !

Mit forsøg på at vise mig hår i dette mørke.. Midterskilning med snoet pandehår.

Delicious !
Okay, mål til mig selv: Find nogle bedre billede-tagnings-steder !!! -.-'

Nåh men nu vil jeg gå videre med at se Vampire diarys og glæde mig til i morgen, hvor min klasseliste gerne skulle komme..(SÅ SKAL DER STALKES!!!)
See ya babes :*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar